windows tak dapat dibuka
mengapa terjadi perkara tersebut?samada virus punya angkara atau buatan anda sendiri.(",)
masalah seperti ini memang meresahkan kerana banyak file-file penting akan hilang bila diformat.untuk pengetahuan bagi yang belum tahu,proses format dilakukan pada satu partition sahaja iaitu 'C'. jadi file anda dalam partition lain masih selamat.oleh itu anda disaran membuat sekurang-kurangnya 2 partition iaitu C dan D untuk kemudahan dimasa hadapan.ada beberapa cara yang boleh dilakukan untuk menyelamatkan file tersebut walaupun windows tak dapat dibuka.
sesetengah keadaan walaupun tak dapat login windows yang biasa,kita masih boleh akses file melalui safe mode.cara untuk masuk ke safe mode ialah tekan f8 selepas start komputer.sekiranya berjaya,ia akan keluar user interface selepas tulisan yang berderet-deret.
bagi kes yang tidak berjaya,gunakan cd windows untuk repair sistem komputer anda.arahan telah pun tersedia dalam proses itu.jadi jangan risau kerana anda akan diberitahu pilihan & ape yang perlu dibuat.
untuk kes yang tidak dapat diselesaikan melalui cara-cara di atas, masuk laman web ini, "http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html" untuk keterangan lanjut.disana ada penerangan yang lengkap beserta download software yang perlu ada.
0 Responses

Post a Comment

  • bual-bualan


    ShoutMix chat widget

    Sertai

    pengunjung

    Tentang diriku

    My photo
    Menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi di Malaysia,Ijazah Pengurusan Perniagaan.