Tips membeli komputer
Sebagai pemula bicara blog saya ini, saya bagi sedikit tips bagaimana membuat keputusan untuk membeli PC @ laptop.

Mula2 mesti tau ape tujuan.adakah sekadar menaip,surf intenet@game.kita ambil contoh laptop.anda gemar surf internet dimana-mana sahaja,tidak pentingkan tentang multimedia,netbook adalah pilihan yang sesuai.sekiranya perlu melakukan kerja-kerja grafik, notebook adalah pilihan yang lebih baik.ape beza netbook&notebook? netbook adalah laptop bersaiz kecil yang baru dipasarkan pada tahun 2008 di malaysia.ia tidak mempunyai cd/dvd drive&grafiknya agak rendah.notebook pula,semestinya anda semua mengenalinya.

Kedua,rancang bajet anda.kaji dahulu dan bertanya kepada sesiapa yang tahu harga komputer.ini penting supaya anda tidak ditipu & dapat menganggar berapa peruntukan yang perlu untuk dapatkan komputer yang sesuai.

Ketiga,cari harga yang terbaik.buat perbandingan antara kedai-kedai yang dilawati.kumpulkan senarai harga,tanya berapa harga yang paling rendah yang mereka boleh tawarkan.kita sebagai pengguna ada hak untuk bertanya.

apabila sudah membeli,periksa dahulu perkakasan samada lengkap@tidak seperti yang dijanjikan.sebaiknya bawa orang yang arif tentang komputer supaya semuanya berjalan dengan lancar
0 Responses

Post a Comment

  • bual-bualan


    ShoutMix chat widget

    Sertai

    pengunjung

    Tentang diriku

    My photo
    Menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi di Malaysia,Ijazah Pengurusan Perniagaan.